Veelgestelde vragen

Welke maat helm heb ik?
Alles over je maat kun je vinden op de maten pagina. Door de grote diversiteit tussen mensen is het natuurlijk lastig de maten te generaliseren. Er zijn een aantal algemene vuistregels welke een goede indicatie geven. Veel van onze helmen vallen iets kleiner (dit staat vermeld bij het product), neem in dat geval bij twijfel een maatje groter!
Hoe weet ik zeker dat mijn helm goed zit?

Een helm mag niet te strak zitten, want dit is zeer oncomfortabel als je de helm lang op je hoofd hebt. Het kan zelfs leiden tot hoofdpijn door druk op het hoofd als je de helm voor langere tijd draagt. Nergens op je hoofd mag de helm knellen of vervelend zitten. Is dit toch het geval, probeer dan een maat groter.

Een helm mag echter ook niet te groot zijn. Als een helm te ruim wordt gekocht, dan is dat direct te merken. Als een te ruime helm namelijk op het hoofd wordt gezet, dan voelt het alsof deze los om het hoofd zit. De helm schuift bovendien zeer gemakkelijk om het hoofd en kan bewogen worden als deze eenmaal om het hoofd zit en vastgemaakt.

Een goede helm dient redelijk strak te zitten, maar mag niet knellen of vervelend zitten.

Ik heb een bril, welke helm is geschikt?

EEen bril dragen onder een jethelm zal het minste problemen geven, want het gezicht is bij dit type helm volledig vrij. De helm kan dan ook simpel worden opgezet en ook tijdens het rijden op de motor zullen er geen problemen ontstaan. Het is echter zo dat bij het rijden op een motor door het overgrote deel van de motorrijders de voorkeur vaak niet uitgaat naar het dragen van een jethelm. De meeste motorrijders dragen een integraalhelm of een systeemhelm en het dragen van een bril onder een dergelijke helm is dan net even weer anders.

Bij een systeemhelm is het nog mogelijk om het kinstuk omhoog te klappen, zodat de bril alsnog eenvoudig op de neus kan worden geplaatst. Bij een integraalhelm wordt dat al een stuk lastiger, want het kinstuk hiervan is niet opklapbaar, zodat eerst het vizier omhoog geschoven moet worden om de bril op een goede manier te kunnen plaatsen.

Bij een systeemhelm en het opzetten van een bril kan het soms nodig zijn om de wangstukken wat opzij te drukken, zodat de pootjes van de bril op de juiste positie kunnen worden geplaatst. Als er sprake is van een probleem met het opzetten van een bril met de helm op, dan kan dat aan het deel van de pootjes liggen dat naar beneden is gebogen.

Indien de eigen bril met geen mogelijkheid goed en comfortabel onder de helm gedragen kan worden, dan is het wellicht een optie om een goedkope extra bril aan te schaffen die speciaal voor het rijden op de motor wordt gebruikt. De pootjes van het extra exemplaar kunnen dan bijvoorbeeld wat rechter gebogen worden, zodat deze zich als het ware vastklemmen in de helm. Het ligt vaak namelijk aan de pootjes dat de bril tijdens het dragen van een helm niet goed op de plek blijft zitten en wat omhoog gaat schuiven. Een bril met dikke pootjes levert over het algemeen wat minder problemen op.

Wat is een pinlock?

Een pinlock is een extra vizier die op het bestaande vizier kan worden geklikt. Hierdoor beslaat het vizier niet, waardoor je altijd een helder zicht hebt op de omgeving.

Hoe bevestig ik mijn pinlock?

Een pinlock kan bevestigd worden als je vizier hierop voorbereid is. Met 2 pinnetjes aan de zijkant van het pinlock kan deze op het vizier worden bevestigd.

Welke maat motorhoes heb ik nodig?

Meet voor aankoop van een motorhoes eerst de afmetingen van je motor op. Zowel de lengte, breedte als hoogte moet worden opgemeten. Zorg ervoor dat bij het opmeten van de hoogte de spiegels worden meegerekend. Deze steken vaak iets boven de motor uit. Ook dienen de spiegels opgemeten te worden voor de breedte. Vaak zijn de spiegels breder dan de motor zelf. Na het opmeten van de motor kan gekeken worden in de maattabel welke hoes geschikt is.

Maat S : 203 x 83 x 119 cm
Maat M : 229 x 99 x 125 cm
Maat L : 246 x 104 x 127 cm
Maat XL : 277 x 103 x 141 cm
(lengte, breedte, hoogte)

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Op werkdagen voor 23:59 uur besteld = de volgende werkdag in huis. Door razendsnelle ontwikkelingen en automatisering kunnen wij tot 23.59 uur orders verwerken en verzenden, zodat deze de eerstvolgende werkdag worden geleverd. Zodra de order is ingepakt, ontvang je hiervan een foto per e-mail. Zodra de order is overgedragen aan de vervoerder, ontvang je een verzendbevestiging met track & trace code, zodat je jouw order kunt volgen.

Wij streven ernaar je order op tijd te verzenden, en je te voorzien van alle mogelijke informatie. Helaas kan het voorkomen dat een order om een bepaalde reden te laat verzonden wordt, dit komt heel zelden voor en proberen wij met man en macht te voorkomen!

Is het mogelijk mijn bestelling te wijzigen / annuleren?

Helaas kunnen wij door de snelle techniek geen wijzigingen in orders doorvoeren. Door middel van een automatisch orderpicksysteem worden orders na plaatsing direct verwerkt en overgedragen aan de vervoerder. Om deze reden kunnen wij geen producten aan de order toevoegen of verwijderen, en kunnen wij geen adreswijzigingen doorvoeren. Omdat de order binnen enkele minuten is verwerkt, is het niet mogelijk de bestelling te annuleren.

Mocht je de order niet meer willen ontvangen, kun je deze het beste weigeren aan de deur. De zending zal dan weer retour afzender gaan. Zodra wij het pakketje retour hebben ontvangen, ontvang je automatisch een e-mailbevestiging. Hierna zal het aankoopbedrag minus 4 euro weigeringskosten binnen 5 werkdagen worden gecrediteerd op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail.

Moet mijn leveradres gelijk zijn aan mijn woonadres?

Nee dat hoeft zeker niet! Je kunt je bestelling bij je thuis of op elk ander gewenst adres, bijvoorbeeld je werkadres, laten bezorgen. Iemand moet wel fysiek aanwezig zijn op het gekozen adres. Een postbusadres is daarom geen geschikt adres.

Is het mogelijk het product te ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om producten direct om te ruilen. Wij adviseren het product te retourneren en het gewenste product zijdelings opnieuw te bestellen. Klik hier voor alle informatie met betrekking tot ruilen en retourneren.

Let op! Het product kan enkel in nieuwstaat* én in de originele verpakking geretourneerd worden. Is er iets mis met het product of de verpakking? Neem dan contact op met onze klantenservice.

*Onder nieuwstaat verstaan wij dat je het product en de originele verpakking terugstuurt zoals je deze hebt ontvangen: ongebruikt en onbeschadigd.

Hoe kan ik mijn kortingcode gebruiken?

Op deze pagina wordt uitgelegd hoe je de kortingscode kunt verzilveren.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Wij bieden verschillende betaalmethodes aan, onderstaand zullen wij deze nader toelichten:

1) iDeal - Wanneer je kiest de betaalmethode iDeal, word je vanuit onze website doorgelinkt naar je persoonlijke bankomgeving met als voordeel dat de betaling direct wordt verwerkt. Zo kunnen wij de bestelling zo snel mogelijk verzenden.
2) Paypal (+2%) - Betalen via Paypal werkt eenvoudig en snel. Log in met jouw Paypal account, en voltooi binnen enkele seconden de betaling. Ook Paypal betalingen worden direct verwerkt.
3) Bancontant / MisterCash (voor Belgie) - MisterCash is de populairtse betaalmethode in België. Hierbij is je fysieke bankpas zowel online als offline te gebruiken als betalingsmiddel. Betalingen geplaatst met MisterCash zijn gegarandeerd en direct bevestigd. Een betrouwbare, veilige manier van betalen welke direct wordt verwerkt.
4) Bankoverschrijving -Wanneer je de voorkeur geeft aan betaling via bankoverschrijving, ontvang je een e-mail met hierin de betaalgegevens. Na ontvangst van de betaling, zullen wij de order verzenden. De verwerking van de betaling kan enkele werkdag in beslag nemen. Houd bij deze betaalmethode rekening met een langere verzendingstijd.
5) Achteraf Betalen via Klarna (+2%) - Sinds kort is het bij ons ook mogelijk om achteraf te betalen. Met achteraf betalen kun je direct een bestelling plaatsen, en hoef je pas te betalen zodra je de bestelling hebt ontvangen en gecontroleerd. Klik hier voor meer informatie over Achteraf Betalen.
6) Visa - Als je kiest voor betalen met Visa, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt.
7) MasterCard - Als je kiest voor betalen met MasterCard, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt.
8) Maestro - Als je kiest voor betalen met Maestro, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt.
9) American Express - Als je kiest voor betalen met American Express, word je doorverwezen naar je vertrouwde betaalomgeving waar de betaling plaatsvindt.

Ik heb mijn bestelling retour gezonden maar nog geen geld retour ontvangen?

Zodra de order retour gekomen is, ontvang je hiervan automatisch mailbevestiging. Nadat het product gecontroleerd is en in nieuwstaat is, zal het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen gecrediteerd worden op rekening van aankoop. Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail. Mocht je na 5 werkdagen nog geen mailbericht hebben ontvangen, kan het zijn dat het product of de verpakking niet in nieuwstaat bij ons zijn aangekomen.

Let op! Terugbetalingen vinden altijd plaats op rekening van aankoop. Wanneer je bijvoorbeeld met creditcard hebt betaald, kan het zijn dat de creditering pas aan het einde van de maand op je rekening staat.

Belangrijk! Bewaar je verzendbewijsje goed, mocht het product om welke reden dan ook niet goed aankomen dan heb je deze als bewijsje.

Zijn alle producten op de website leverbaar?

Wij streven ernaar het aanbod op de website zo actueel mogelijk te houden. Dit betekent dat in principe alle producten leverbaar zijn. Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat wij een product niet kunnen leveren omdat de voorraad nog niet juist is gesynchroniseerd. Wij doen ons uiterste best dit te voorkomen!

Voldoen de helmen aan de gestelde veiligheidseisen?

Alle helmen hebben de Europese goedkeuring en zijn geschikt voor de bromfiets, scooter en motorfiets voor alle openbare wegen.
De helmen zijn voorzien van het ECE keurmerk, het keurmerk staat voor de richtlijnen die in Europa zijn opgesteld ten aanzien van de minimale veiligheid en mate van bescherming. ECE staat voor Economic Commission Europe deze commissie stelt zichzelf ten doel zoveel mogelijk richtlijnen op te stellen waar producten zoals helmen aan moeten voldoen.

Ik heb een verkeerd product geleverd gekregen, wat nu?

Al onze producten worden via een automatisch systeem verzonden. De kans op het verzenden van een verkeerd product is daarom erg klein. Mocht het zo zijn dat je toch een verkeerd product hebt ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat wij de fout kunnen herstellen. Stuur een e-mail naar [email protected] met hierin je bestelgegevens, omschrijving van het probleem en een foto van zowel het verkeerde product als de doos waarin het product is geleverd. Wij zullen de fout zo snel mogelijk herstellen.

Let op! Het is belangrijk om het foutief ontvangen product in de originele verpakking te laten, anders kunnen wij deze helaas niet meer retour nemen of voor je omruilen.

Klachtenpagina
Het is natuurlijk erg vervelend als je een nare ervaring heb met onze dienstverlening en/of producten, dit lossen wij graag op! Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via e-mail aan ons door te geven. Stuur een e-mail naar [email protected] met hierin je ordernummer, beeldmateriaal (indien nodig) en een duidelijke beschrijving van het probleem. Onze klantenservicemedewerkers zullen de klacht in behandeling nemen en op zoek gaan naar een passende oplossing. Voor meer informatie verwijzen wij je graag door naar onze klachtenpagina.

 

Ik ben erg tevreden, waar kan ik dit laten blijken?

Kijk, dat horen wij graag! Jouw review is meer dan welkom op Kiyoh.nl

Privacy

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. HelmOnline houdt zich in alle gevallen aan de eisen die de Wet bescherming persoonsgegevens stelt. In het kader van de dienstverlening, wanneer je een product besteld of andere diensten van helmonline.nl afneemt, legt HelmOnline gegevens vast. Deze gegevens worden gebruikt voor de uitvoering van de bestelling, haar dienstverlening en om je van haar (nieuwe) producten en diensten op de hoogte te houden. Je kunt deze gegevens in je account zelf verwijderen en je kan je te allen tijde uitschrijven voor onze nieuwsbrief. Jouw gegevens zullen dan niet langer worden bewaard en je ontvangt geen e-mailberichten meer.

Overige vragen

Voor overige vragen, neem contact met ons op. We helpen je graag!

Algemene voorwaarden

Klik hier voor onze algemene voorwaarden.

Contact

Adresgegevens

(Let op! Dit is géén retouradres)
JJV Helmets BV
Herengracht 338
1016 CG Amsterdam

E-mailadres: [email protected]

Helmonline.nl is onderdeel van:

JJV Helmets BV
KVK 84362413